FAQ

Veelgestelde vragen

  • Bestellen
    • Bestelling plaatsen

      Als je gevonden hebt wat je graag wilt hebben, dan kun je in een paar klikken de bestelling plaatsen:

      1. Toevoegen aan winkelwagen
        Plaats de product(en) in je winkelwagen door (eventueel maat & kleur te selecteren en) op 'Klik en bestel' te klikken.
        Je kunt vervolgens kiezen voor 'Verder winkelen' of om naar de winkelwagen te gaan.

      2. Gegevens invoeren
        Vul je telefoonnummer, factuur- & afleveradres in.

      3. Selecteer betaalwijze
        Kies een betaalwijze. Als je shoptegoed hebt, dan is dit al verrekend. Een eventueel restantbedrag kun je betalen op de manier die je zelf wilt.

      4. Bestelling controleren
        Klik op 'Controleer je bestelling' en je ziet je volledige bestelling en gegevens nogmaals. 
        Als je gekozen hebt voor een betaling via iDeal, dan kun je hier je bank selecteren.

      5. Bestelling afronden
        Om je bestelling af te ronden en te betalen moet je eerst nog wel akkoord gaan met onze algemene voorwaarden door deze aan te vinken. Vervolgens klik je op 'Je bestelling afronden!'

      Als de bestelling is geplaatst ontvang je per e-mail een bevestiging hiervan. Ook kun je deze vinden in Mijn account.
      Heb je gekozen voor 'vooruit betalen' dan kun je in de bevestiging ook je vervolgstappen vinden om de betaling te voldoen.

      Alle genoemde bedragen in onze webshop zijn inclusief BTW.

  • Retourneren
    • Zo werkt retourneren

      Mocht je iets besteld hebben en je toch bedenken, dan kun je een retour bij ons aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket. Dit kan zonder opgaaf van reden. De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening.

      Stuur een e-mail naar info[a]cashforcops.nl met daarin het bestelnummer en het product(en) die je wilt retourneren. Wij sturen je vervolgens een antwoord met daarin de stappen die volgen, zoals het retouradres, advies over welke verzendpartij te gebruiken, bewaren van track&trace-code, etc.

      (Artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden)

  • Bestellen
    • Bestelling annuleren

      Als je een verkeerde maat of kleur hebt gekozen, of toch (een deel van) je bestelling niet wilt hebben, neem dan zsm. contact met ons op via het contactformulier of via info[a]cashforcops.nl. Sommige producten worden namelijk direct verzonden door de leverancier en hoe sneller jij reageert, hoe sneller het proces kan worden stopgezet. 

  • Retourneren
    • Retourpakket terugsturen

      Als we je vragen om een artikel retour te sturen, ontvang je altijd verzendinstructies:

      • Pak je artikel goed en stevig in, zodat het niet heen en weer kan schuiven in de verpakking.
      • Plak de verpakking dicht met brede tape.
      • Zorg dat er maar één adreslabel zichtbaar is op de verpakking (om verwarring te voorkomen).
    • Retourvoorwaarden
      • Een retour aanmelden kan binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket
      • Het product is nog ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking
  • Garantie
    • Klacht over je artikel melden

      Is je artikel kapot (bezorgd) of werkt het niet goed?
      Meld je artikelklacht dan aan door een e-mail te sturen aan info[a]cashforcops.nl met daarin het bestelnummer en het betreffende product.

  • Bestellen
    • Bestelling niet gelukt

      Heb je betaald met iDEAL? Dan kan het een half uur duren voordat je bestelling correct geplaatst is. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je na je betaling meteen je browser sluit en niet meer terugkeert naar onze shop.

      Is dit niet het geval?
      Bekijk dan hieronder wat jouw situatie is:

      Je bestelling is wel zichtbaar in Mijn account, maar je hebt geen orderbevestiging ontvangen

      De bestelling is correct ontvangen. Er is alleen iets fout gegaan bij het versturen of ontvangen van de e-mail met de orderbevestiging. Als je alsnog een orderbevesting wilt ontvangen, neem dan even contact op met ons via het contactformulier of info[a]cashforcops.nl

      Je bestelling is niet zichtbaar in Mijn account en je hebt geen orderbevestiging ontvangen

      Helaas is er dan iets fout gegaan tijdens de bestelling. Als je nog niet betaald hebt, dan kun je de bestelling gewoon opnieuw plaatsen. Heb je wel al betaald? Laat het ons dan even weten via het contactformulier of info[a]cashforcops.nl, dan controleren we het even voor je en betalen we je het bedrag natuurlijk terug.

      Je bestelling is niet zichtbaar in Mijn account, maar je hebt wel orderbevestiging ontvangen

      Waarschijnlijk is er toch iets niet goed gegaan met de bestelling. Neem even contact op met ons via het contactformulier of info[a]cashforcops.nl, zodat wij het kunnen onderzoeken.

      Je bestelling is wel zichtbaar in Mijn account, je hebt ook een orderbevestiging ontvangen, maar het saldo van je shoptegoed klopt niet

      Waarschijnlijk heb je eerst geprobeerd om te betalen met een combinatie van iDEAL en shoptegoed. Vervolgens is daar ergens iets fout gegaan of ben je via je browser terug gegaan naar het afrekenproces.

      Op dat moment is er een (tijdelijke) bestelling geplaatst en staat de iDEAL-betaling on-hold. Daardoor is je shoptegoed ook even gereserveerd, omdat wij (nog) niet teruggekregen hebben of de iDEAL-betaling correct is verlopen of dat er iets fout is gegaan. Na ongeveer een half uur zou dit automatisch opgelost moeten zijn, omdat wij dan van iDeal hebben doorgekregen dat de betaling niet gelukt is. Je gereserveerde shoptegoed komt dan weer beschikbaar.

      Stel dat je nu toch het volledige bedrag hebt betaald en je eigenlijk je shoptegoed had willen gebruiken, neem dan contact op met ons via het contactformulier of info[a]cashforcops.nl.

  • Betalen
    • Betaalwijzen

      Betaal zoals jij dat het liefst doet:

      • iDEAL
        Met iDEAL kun je vooruitbetalen op een veilige manier, via je eigen bankomgeving

      • Vooruit betalen
        Als je kiest voor vooruit betalen, dan wordt de bestelling definitief zodra het verschuldigde bedrag op onze rekening staat.
        Betaalinstructies staan in dat geval op de bestelbon.

      • Shoptegoed
        Als er een waardebon van de NPB is gekoppeld aan je account, dan kun je deze gebruiken om te betalen.
        Is de bestelling duurder dan de waarde van je waardebon(nen), dan kun je het restant betalen via één van de overige betaalwijzen. Is je bestelling goedkoper, dan blijft het restant van je shoptegoed aanwezig in je account, zolang de waardebon geldig is.
  • Account
    • Account activeren

      Om je account te activeren vragen we je éénmalig om je lidnummer en voorletters (zoals bekend bij de NPB) in te voeren. Hiermee kunnen we controleren of je daadwerkelijk lid bent van de NPB.

      Als de combinatie van lidnummer en voorletter(s) correct is, dan vragen we alleen nog wat minimale gegevens; of je man of vrouw bent, je naam & e-mailadres. Je hoeft dus niet al je persoonlijke gegevens te geven.

      Bovendien is het activeren van je account gratis!

      Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een e-mail met hierin een bevestigings-link. Door op deze link te klikken is je account direct geactiveerd en heb je toegang tot de volledige website. De volgende keer kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.

      Zo simpel is het!

    • Combinatie lidnummer & voorletter(s) niet correct

      Als de combinatie van je lidnummer en je voorletter(s) niet correct is, dan kan dat 2 redenen hebben:

      • Je bent net lid geworden en je lidnummer & voorletter(s) zijn nog niet verwerkt.
        Probeer het dan later die dag of de dag er na nog eens.

      • Er is een verschil is tussen jouw gegevens en de gegevens die staan geregistreerd bij de NPB.
        Je kunt dan het beste contact opnemen met de ledenadminstratie van de NPB, zodat zij dit voor je na kunnen kijken: https://www.politiebond.nl/over-de-npb/contact/
  • Retourneren
    • Retour niet verwerkt

      Heb je 10 dagen nadat je je pakket retour hebt gestuurd nog helemaal geen reactie van ons ontvangen?
      Neem dan contact met ons op via info[a]cashforcops.nl

      Vermeld in je e-mail altijd je bestelnummer en je “track & trace”-code van het retourpakket.
      Wij gaan het dan verder uitzoeken!

  • Betalen
    • Shoptegoed

      In onze winkelwagen kun je één of meerdere waardebonnen van de NPB verzilveren. De waardebonnen zijn automatisch gekoppeld aan jouw account en zijn niet inwisselbaar voor geld. Is je bestelling goedkoper dan de waarde van waardebon, dan blijft het restant van je shoptegoed aanwezig in je account, zolang de waardebon geldig is. Als het saldo van je waardebon(nen) onvoldoende is om je hele aankoop te betalen, dan kun je het restbedrag bijbetalen op de manier die jij wilt. In "Mijn account" kun je zien welk shoptegoed je (nog) hebt.

      Als je shoptegoed hebt, dan zal dit altijd eerst worden verrekend.

  • Bestellen
    • Shoptegoed is niet correct (verwerkt)

      Waarschijnlijk heb je geprobeerd om een bestelling te betalen met een combinatie van iDEAL en shoptegoed. Vervolgens is daar ergens iets fout gegaan of ben je via je browser terug gegaan naar het afrekenproces.

      Op dat moment is er een (tijdelijke) bestelling geplaatst en staat de iDEAL-betaling on-hold. Daardoor is je shoptegoed ook even gereserveerd, omdat wij (nog) niet teruggekregen hebben of de iDEAL-betaling correct is verlopen of dat er iets fout is gegaan. Na ongeveer een half uur zou dit automatisch opgelost moeten zijn, omdat wij dan van iDeal hebben doorgekregen dat de betaling niet gelukt is. Je gereserveerde shoptegoed komt dan weer beschikbaar.

      Stel dat je nu toch het volledige bedrag hebt betaald en je eigenlijk je shoptegoed had willen verbruiken, neem dan contact op met ons via het contactformulier of info[a]cashforcops.nl.

  • Garantie
    • Artikel terugsturen

      Als we je vragen om een artikel terug te sturen, ontvang je altijd verzendinstructies:

      • Pak je artikel goed en stevig in, zodat het niet heen en weer kan schuiven in de verpakking.
      • Plak de verpakking dicht met brede tape.
      • Zorg dat er maar één adreslabel zichtbaar is op de verpakking (om verwarring te voorkomen).
    • Wat valt binnen de garantie?

      Op alle artikelen die je bij ons koopt zit wettelijke garantie. Heb je een klacht over je artikel, dan houden we (naast de garantie) altijd rekening met het soort artikel. Het is logisch dat het ene artikel langer mee moet gaan dan een ander artikel.

      Nadat je jouw artikel hebt aangemeld, beoordelen we of je klacht terecht is. We laten je altijd weten of je klacht binnen of buiten de garantie valt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

      Valt jouw klacht binnen de garantie? Dan komen de kosten voor het omruilen of repareren van je artikel voor onze rekening. Natuurlijk inclusief verzendkosten.

      Valt je klacht buiten de garantie, dan laten we je weten welke kosten er komen kijken bij de reparatie of omruiling. Je kunt dan zelf beslissen of je (een deel van) de kosten wilt maken. Soms worden er onderzoekskosten in rekening gebracht. Is dit het geval, dan laten we je dit natuurlijk zo snel mogelijk weten.

  • Bezorgen
    • Levertijd

      De levertijd van je bestelling is afhankelijk van de producten die je hebt besteld. Op iedere productpagina staat een verwachte levertijd en het product met de langste verwachte levertijd bepaalt de levertijd van de bestelling. Stel: je bestelt twee producten met een verwachte levertijd van 2 dagen en een product met een verwachte levertijd van 5 dagen, dan zal de leverijd van je bestelling 5 dagen zijn.

      In de meeste gevallen wordt je bestelling al eerder bij je afgeleverd, maar soms kan het wel eens voorkomen dat een product tijdelijk uitverkocht is. In dat geval laten we je het altijd weten!

      We proberen je bestelling altijd in één pakket te versturen. Sommige producten komen echter direct vanaf de leverancier, waardoor je bestelling gesplitst kan worden in twee of meerdere bezorgingen. Dit heeft nooit invloed op de berekening van de verzendkosten.

  • Betalen
    • Bankgegevens

      Heb je gekozen voor de betaalwijze "Vooruit betalen" en wil je zelf een bedrag naar ons overschrijven? Vermeld dan je ordernummer in de betalingsomschrijving: zo kunnen we je betaling koppelen aan je account.

      IBAN NL20 RABO 0150 1806 24
      Tnv. Farfield and French
  • Bestellen
    • Bezorgkosten

      Bij een bestelling vanaf € 35,00 is de bezorging gratis. Bij een bestelling onder € 35,00 betaal je maximaal € 3,95 verzendkosten.

  • Retourneren
    • Artikel ruilen

      Ruilen is eigenlijk hetzelfde als jouw product retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden.

      Als je wilt ruilen vanwege een defect, vermeld dit dan duidelijk in je e-mail naar ons. Wij zorgen er dan voor dat je het pakket kosteloos naar ons kunt verzenden.

  • Account
    • Bevestigingsmail niet ontvangen

      Als je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen kun je het beste eerst even kijken in je spambox van je mailbox. Wellicht is het mailtje daar terecht gekomen.

      Is dit niet het geval en denk je dat je wellicht een typfout hebt gemaakt in je e-mailadres? Vul dan nog een keer je lidnummer & voorletters en daarna je gegevens in, zodat de bevestigingsmail nogmaals verstuurd kan worden.

      Komt de bevestigingsmail nog niet aan?
      Stuur dan even een mailtje naar info[a]cashforcops.nl of gebruik het contactformulier.
      Tip: stuur je telefoonnummer mee, want het komt wel eens voor dat een mailbox vol zit of er een ander probleem is, waardoor onze mailtjes direct weer terug komen. Als we je telefoonnummer hebben, dan kunnen we in ieder geval contact met je opnemen.

    • Account verwijderen

      Je kunt je account op elk gewenst moment, zonder opgaaf van reden, laten verwijderen door een e-mail te sturen aan info[a]cashforcops.nl.
      Wij zullen dit dan zo spoedig mogelijk voor je in orde maken. Mocht je nog een shoptegoed hebben, dan zal dit komen te vervallen.

  • Retourneren
    • Terugstorting bij retour

      Wij storten het bedrag terug op de manier waarop betaald is. Heb je betaald met een waardebon, dan wordt het retourbedrag teruggezet als shoptegoed op je account. Heb je de bestelling betaald via iDeal of overboeking, dan storten we dit bedrag terug op je rekening. Als je de bestelling met 2 verschillende betaalmethodes (bijv. waardebon & iDeal) hebt betaald, dan wordt dit ook zo teruggestort.

      Als een bestelling volledig wordt geretourneerd en er bij de bestelling verzendkosten zijn betaald, dan worden de kosten hiervan ook teruggestort, zoals wettelijk is bepaald. Heb je meerdere producten besteld en retourneer je niet alles, dan worden de verzendkosten niet teruggestort.

  • Bestellen
    • Veilig winkelen

      Bij Cash for Cops winkel je veilig en betrouwbaar. Voor het verzenden van gevoelige informatie (zoals je betaalgegevens), gebruiken we een beveiligde internetverbinding.

      Dit zie je doordat de URL begint met https:// in plaats van het normale http://. De letter 's' staat voor 'secure' (veilig). Daarnaast zie je ook nog een klein slotje in de adresbalk staan. Wanneer je bij ons shopt, zie je in de URL dus altijd https://npb.cashforcops.nl staan. 

      Bescherming persoonlijke gegevens

      Wij gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, dus ook de pagina’s waarop je je gegevens invult of bekijkt, zijn goed beveiligd. Dit zie je aan het slotje in de adresbalk en aan de URL die begint met https://

      Phishing voorkomen

      Ons advies: houd je wachtwoord en andere accountgegevens voor jezelf. Wij zullen je nooit via e-mail vragen om je persoonlijke gegevens. Gooi mailtjes die je niet vertrouwt meteen weg. Klik nooit op de links in deze zogenaamde phishing e-mails. Zo voorkom je dat er fraude kan worden gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of jouw identiteit.

  • Betalen
    • Betaling niet verwerkt

      Heb je betaald, maar kun je de betaling na drie werkdagen nog steeds niet terugvinden bij je bestelling? Mail dan even naar info[a]cashforcops.nl, dan gaan wij alles controleren!

  • Bezorgen
    • Bezorgkosten

      Bij een bestelling vanaf € 35,00 is de bezorging gratis. Bij een bestelling onder € 35,00 betaal je maximaal € 3,95 verzendkosten.

  • Garantie
    • Garantievoorwaarden

      Wettelijke garantie
      Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren. We kijken ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere. Er is daarom geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden.

      Wat is een goed product?
      Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is én hoe het gebruikt is.

      Wanneer is een product niet goed?
      Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.

      Fabrieksgarantie
      Op sommige artikelen heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar.

      Je rechten tijdens de garantie
      Als een artikel niet goed functioneert binnen de geldende garantie, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Denk aan een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.

      Garantiebewijs
      De factuur of de e-mail van je bestelling is ook het garantiebewijs van je artikel. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij om een kopie of een bestelnummer. Bij sommige producten krijg je een garantieboekje meegeleverd.

      Klacht of defect binnen garantie
      Meld je een klacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.

       

  • Bezorgen
    • Pakket volgen

      Zodra wij je bestelling verzenden, ontvang je van ons een e-mail hierover. In de meeste gevallen zit hier ook een 'track & trace'-link in, waarmee je je bestelling kunt volgen. Dezelfde 'track & trace'-link kun je ook vinden bij de bestelling in Mijn Account.

      Bij bestellingen die in een envelop passen is geen 'track & trace' aanwezig.

    • Pakket is niet bezorgd of compleet

      Helaas kan het wel eens voorkomen dat een bezorging niet loopt zoals we zouden willen.
      Dit kun je doen als...

      ... de pakketbezorger niet is langsgekomen
      Heb je een 'track & trace'-link hebt ontvangen per e-mail en/of is deze aanwezig is in Mijn account? Controleer dan eerst even wat de status van de bezorging is. Wellicht is het pakket afgegeven bij de buren, afgeleverd bij een afhaalpunt of is er een vertraging opgetreden in de bezorging.

      ... je bestelling niet compleet is geleverd
      Het kan voorkomen dat een bestelling gesplitst is in 2 of meerdere bezorgingen, omdat een product toch niet direct op voorraad is of een product direct door een leverancier wordt verzonden. Als blijkt dat een product toch niet op voorraad is, dan zullen we altijd contact met je opnemen. Producten die direct door een leverancier worden verzonden, staan gemarkeerd op je bestelling. Controleer eerst of dit het geval is.

       
      Blijft het probleem bestaan?
      Neem dan contact op via het contactformulier of stuur een e-mail naar info[a]cashforcops.nl. Vermeld hierbij altijd je bestelnummer en bij voorkeur ook een telefoonnummer, zodat we op meerdere manieren contact met je op kunnen nemen.